5 Τροποι να φερετε την γιογκα στην καθημερινοτητα σας

Μέχρι τώρα, οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ότι υπάρχουν πολλά οφέλη στην πρακτική της γιόγκα και του διαλογισμού σε τακτική βάση. Όταν εφαρμόζεται καθημερινά, η γιόγκα μπορεί να μας ανοίξει το δρόμο σε νέα επίπεδα συνειδητοποίησης – σωματικά, συναισθηματικά, νοητικά … ακόμα και πνευματικά.

Αλλά είμαστε όλοι τόσο πολύ απασχολημένοι που φαίνεται αδύνατο να παρακολουθήσουμε αρκετά μαθήματα για να ικανοποιήσουμε πλήρως την επιθυμία μας για γιόγκα. Έχουμε την εργασία, την καθημερινή επαφή με την οικογένεια και τους φίλους, και ο κατάλογος συνεχίζεται. Και όταν σκεφτόμαστε την πρακτική της yoga στο σπίτι, πολλούς από εμάς μας πιάνουν τα γέλια με την ιδέα ότι έχουμε το κίνητρο να την κάνουμε μόνοι μας καθημερινά. Θέλουμε τα οφέλη, αλλά ειλικρινά, το όλο θέμα μας φοβίζει!

Μπορώ να ταυτιστώ πλήρως. Έτσι βρήκα πέντε τρόπους που θα μας βοηθήσουν να φέρουμε τα οφέλη της γιόγκα από το στούντιο στην καθημερινή ζωή μας.

  1. Αφήστε τον εαυτό σας να ασκηθεί μόλις πέντε λεπτά την ημέρα (ή και λιγότερο!).

Οι περισσότεροι από εμάς πιστεύουμε ότι πρέπει να ασκηθούμε για τουλάχιστον μισή ώρα, ώστε να “αξίζει τον κόπο”, αλλά αυτός ο τρόπος σκέψης μπορεί να γίνει εμπόδιο. Φανταζόμαστε ότι πρέπει να φορέσουμε τα ρούχα της γιόγκα, να βάλουμε το χαλάκι της γιόγκα και τη κατάλληλη μουσική υπόκρουση (ή DVD) … και όλα αυτά φαίνονται πάρα πολλά για μια τυχαία βραδιά Τρίτης. Σωστά;

Έτσι … ξεφορτωθείτε αυτή τη δυσκολία από την συνήθεια! Επιτρέψτε στον εαυτό σας να ασκηθεί για πέντε λεπτά την ημέρα, φορώντας ακόμα το τζιν ή τις πιτζάμες σας. Ίσως θα κάνετε μόνο την στάση γάτα-αγελάδα, του σκύλου ή του πολεμιστή πριν αποφασίσετε να σταματήσετε. Είναι εντάξει!  Ή ίσως θα ξεγελάσετε τον εαυτό σας και θα αφεθείτε στην άσκηση για περισσότερη ώρα.

  1. Δημιουργήστε τον  χώρο για την πρακτική σας άσκηση.

Αν έχετε χώρο οπουδήποτε στο σπίτι σας, απλά τοποθετήστε ένα χαλάκι γιόγκα, και αφήστε το εκεί. Όταν το βλέπετε, θα σας θυμίζει να ασκηθείτε … και δεν θα ταλαιπωρήστε να στήνετε, ακόμα κι αν είναι μόνο για άσκηση πέντε λεπτών.

Το χαλάκι μου είναι σε μια γωνία του σαλονιού, με μια κουβέρτα στοιβαγμένη πάνω. (Η γάτα μου τρελαίνετε να κοιμάται σε αυτή την κουβέρτα). Κάθε φορά που τελειώνω το πρόγραμμα μου, μου υπενθυμίζει να κουλουριαστώ μαζί της για μερικές αναπνοές.

Αν πραγματικά δεν έχετε χώρο να αφήσετε το χαλάκι γιόγκα έξω, όπως εγώ, απλά κρατήστε το τυλιγμένο έξω από την τσάντα, ώστε να μπορείτε να το δείτε και να σας θυμίζει ότι πρέπει να το ξεδιπλώσετε για μερικά λεπτά κάθε μέρα.

  1. Μετατρέψτε κοινότυπες στιγμές σε ευκαιρίες διαλογισμού.

Δεν χρειάζεται να εξασκείτε τις στάσεις γιόγκα για μια ολόκληρη ώρα καθισμένη σταυροπόδι στο πάτωμα και φωνάζοντας «om» για 15 λεπτά, προκειμένου να διαλογιστείτε. Υπάρχουν πολλές ευκαιρίες καθ’ όλη την διάρκεια της ημέρας!

Βρείτε αυτές τις κοινότυπες στιγμές, όπως όταν πλένετε τα πιάτα … ή μετακινήστε με τα μέσα μεταφοράς… ή όταν πάτε βόλτα το σκύλο. Μεταμορφώστε αυτές τις στιγμές σε στιγμές διαλογισμού. Παρατηρήστε την αναπνοή σας και κάντε την ανάσα σας συνειδητή. Παρατηρήστε το διάστημα μεταξύ των αναπνοών. Παρατηρήστε τους ήχους. Παρατηρήστε την αίσθηση του αέρα στο δέρμα σας. Όταν μια σκέψη έρθει, ελάτε πίσω στην αναπνοή σας…. (Αλλά θυμηθείτε, αν οδηγείτε, να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά).

  1. Δημιουργήστε γύρω σας μια υπενθύμιση.

Μπορεί να ακουστεί λίγο πονηρό, αλλά είμαι εντελώς σοβαρή γι ‘αυτό. Βάλτε ένα σημείωμα στον υπολογιστή σας που λέει “Να είστε εδώ τώρα” ή “Επίγνωση” (ή κάτι άλλο με ένα παρόμοιο μήνυμα). Ή αν δεν σας αρέσουν τα κίτρινα σημειώματα, δημιουργήσετε μια υπενθύμιση στο ημερολόγιό σας στο Google για κάθε μέρα την ίδια ώρα. Όταν έρθει η ώρα, βρείτε λίγο χρόνο για συνειδητή αναπνοή και επίγνωση. (Μπορείτε ακόμη και να ρίξετε και μια asana ή ακόμα πιο πολλές, αν είναι δυνατόν)… στο τέλος, γίνετε τόσο μεγάλη συνήθεια που μπορείτε να ξεφορτωθείτε τις υπενθυμίσεις.

  1. Αφοσιωθείτε όσο το δυνατόν περισσότερο.

Όσο περισσότερο περιβάλλετε τον εαυτό σας με γιόγκα, τόσο πιο εύκολα θα την κάνετε αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητά σας. Αυτό σημαίνει ότι έχετε ένα ζευγάρι DVD γιόγκα που αγαπάτε, έχετε μερικούς φίλους που την εξασκούν τακτικά, διαβάζετε blog για τη γιόγκα και αγοράζετε βιβλία που σας ‘’μιλούν’’.  Όταν σας περιβάλλουν, διαρκώς θα σας υπενθυμίζουν και υποστηρίζουν την πρακτική σας.

 

– Sara